Medienpsychologie von Leplow,  Bernd, Reinecke,  Leonard, Schäwel,  Johanna, Trepte,  Sabine, von Salisch,  Maria

Medienpsychologie

Issues involving media psychology are universal: Why do we find a film exciting? What influence does music have on our feelings? Do computer games featuring violence make people aggressive? Research in media psychology offers answers to these and many other questions. The most important findings are presented in this volume in a concise and comprehensible way. Each chapter provides an overview of definitions and theories, including up-to-date studies and example applications. Central topics include the selection, reception and effect of media, as well as media competence, computer-mediated communication and career prospects. In compact form, the volume thus offers a solid understanding of the psychological aspects of media usage.

> findR *
Produktinformationen

Medienpsychologie online kaufen

Die Publikation Medienpsychologie von , , , , ist bei Kohlhammer erschienen. Die Publikation ist mit folgenden Schlagwörtern verschlagwortet: Computerspiele, Kommunikationsmedien, Massenmedien, Mediennutzung, Medienwirkung. Weitere Bücher, Themenseiten, Autoren und Verlage finden Sie hier: https://buch-findr.de/sitemap_index.xml . Auf Buch FindR finden Sie eine umfassendsten Bücher und Publikationlisten im Internet. Sie können die Bücher und Publikationen direkt bestellen. Ferner bieten wir ein umfassendes Verzeichnis aller Verlagsanschriften inkl. Email und Telefonnummer und Adressen. Die Publikation kostet in Deutschland 34 EUR und in Österreich 35 EUR Für Informationen zum Angebot von Buch FindR nehmen Sie gerne mit uns Kontakt auf!