Internationale Geschichte seit 1945

Internationale Geschichte seit 1945 von Hilger,  Andreas
International history since 1945 has been characterized by a constant increase in the numbers of major protagonists involved. In addition to governments and international organizations, independence movements, nongovernmental organizations, and multinational corporations, among others, have influenced global events. The diversity of the protagonists involved is matched by a multitude of contradictory narratives of international history. The various images of history are also determined by changes in media culture. For the period from World War II to the mid-2010s, Andreas Hilger provides a concise overview of the essential, often conflict-ridden international developments and the forces behind them. Case studies & of photographic icons and memorial parks, for example & illustrate the contradictory nature of memory and the way in which it is shaped by the media in global society and politics.
Aktualisiert: 2023-05-02
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Internationale Geschichte seit 1945

Internationale Geschichte seit 1945 von Hilger,  Andreas
International history since 1945 has been characterized by a constant increase in the numbers of major protagonists involved. In addition to governments and international organizations, independence movements, nongovernmental organizations, and multinational corporations, among others, have influenced global events. The diversity of the protagonists involved is matched by a multitude of contradictory narratives of international history. The various images of history are also determined by changes in media culture. For the period from World War II to the mid-2010s, Andreas Hilger provides a concise overview of the essential, often conflict-ridden international developments and the forces behind them. Case studies & of photographic icons and memorial parks, for example & illustrate the contradictory nature of memory and the way in which it is shaped by the media in global society and politics.
Aktualisiert: 2023-04-04
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Friedensfähigkeit und Friedensvisionen in Religionen und Kulturen

Friedensfähigkeit und Friedensvisionen in Religionen und Kulturen von Altermatt,  Urs, Delgado,  Mariano, Holderegger,  Adrian, Vergauwen,  Guido
Seit den 1960er Jahren sind Friedensvisionen und Friedensarbeit global an der Tagesordnung: Mit der Enzyklika "Pacem in terris" machte Papst Johannes XXIII. die Friedensarbeit zu einem Hauptanliegen der Katholischen Kirche; ähnliches taten auch andere christliche Institutionen wie der Weltkirchenrat. Auf der politischen Ebene waren in den 1960er Jahren das Ende des Kolonialismus und der Aufbau einer partnerschaftlichen, friedlichen Welt das zentrale Anliegen der Vereinten Nationen, und zivilgesellschaftliche Initiativen machten aus der Friedensarbeit einen wichtigen Schwerpunkt. Mit der Globalisierung wurde zunehmend klar, dass auch und gerade die Religionen entscheidend zum Frieden beizutragen vermögen - dass sie aber in ihren Pathologien auch ein hohes Gewaltpotential entfalten können.
Aktualisiert: 2023-05-02
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Gibt es ein Menschenrecht auf Frieden?

Gibt es ein Menschenrecht auf Frieden? von Witschen,  Dieter
Is there any worse violation of humanity than all the massive injustice and dreadful evils that human beings do to each other through armed violence and war? And consequentially does not every person should have a human-rights claim to live in peace? The classic documents do not include any human right to peace. It is only since the concept of three generations of human rights was developed a few decades ago that controversies have developed - mainly among experts, and hardly ever in public - over whether this type of human right exists or ought to exist. Witschen discusses the core issues in the debate from the point of view of legal ethics. Independently of whether or not postulating a human right to peace is justifiable, there is no doubt that a human rights-based approach to peacemaking is promising.
Aktualisiert: 2023-05-03
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Gibt es ein Menschenrecht auf Frieden?

Gibt es ein Menschenrecht auf Frieden? von Witschen,  Dieter
Is there any worse violation of humanity than all the massive injustice and dreadful evils that human beings do to each other through armed violence and war? And consequentially does not every person should have a human-rights claim to live in peace? The classic documents do not include any human right to peace. It is only since the concept of three generations of human rights was developed a few decades ago that controversies have developed - mainly among experts, and hardly ever in public - over whether this type of human right exists or ought to exist. Witschen discusses the core issues in the debate from the point of view of legal ethics. Independently of whether or not postulating a human right to peace is justifiable, there is no doubt that a human rights-based approach to peacemaking is promising.
Aktualisiert: 2023-04-04
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Friedensfähigkeit und Friedensvisionen in Religionen und Kulturen

Friedensfähigkeit und Friedensvisionen in Religionen und Kulturen von Altermatt,  Urs, Delgado,  Mariano, Holderegger,  Adrian, Vergauwen,  Guido
Seit den 1960er Jahren sind Friedensvisionen und Friedensarbeit global an der Tagesordnung: Mit der Enzyklika "Pacem in terris" machte Papst Johannes XXIII. die Friedensarbeit zu einem Hauptanliegen der Katholischen Kirche; ähnliches taten auch andere christliche Institutionen wie der Weltkirchenrat. Auf der politischen Ebene waren in den 1960er Jahren das Ende des Kolonialismus und der Aufbau einer partnerschaftlichen, friedlichen Welt das zentrale Anliegen der Vereinten Nationen, und zivilgesellschaftliche Initiativen machten aus der Friedensarbeit einen wichtigen Schwerpunkt. Mit der Globalisierung wurde zunehmend klar, dass auch und gerade die Religionen entscheidend zum Frieden beizutragen vermögen - dass sie aber in ihren Pathologien auch ein hohes Gewaltpotential entfalten können.
Aktualisiert: 2023-04-04
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