The Impact of Electronic Word-of-Mouth on Consumers and Firms von Monske,  Simon

The Impact of Electronic Word-of-Mouth on Consumers and Firms

Simon Monske investigates the influence of electronic word-of-mouth (eWOM) on consumers’ information search strategies as well as how firms can measure and strategically utilize eWOM. Based on pre-studies and an eye-tracking online experiment, the author empirically shows that consumers focus on product reviews in the beginning of information search and target product specifications before purchase decision. Moreover, Simon Monske evaluates a comprehensive firm survey and demonstrates that German firms would derive a competitive advantage by pro-foundly analyzing eWOM data but lack organizational processes to strategically utilize the gained insights.

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Die Publikation The Impact of Electronic Word-of-Mouth on Consumers and Firms von ist bei Westfälische Wilhelms-Universität erschienen. Die Publikation ist mit folgenden Schlagwörtern verschlagwortet: Cluster analysis, Clusteranalyse, Customer Journey, electronic Word of Mouth, Eye-Tracking, information search, Informationssuche, Kaufentscheidung, Product Reviews, Produktrezensionen, Social Media Monitoring. Weitere Bücher, Themenseiten, Autoren und Verlage finden Sie hier: https://buchfindr.de/sitemap_index.xml . Auf Buch FindR finden Sie eine umfassendsten Bücher und Publikationlisten im Internet. Sie können die Bücher und Publikationen direkt bestellen. Ferner bieten wir ein umfassendes Verzeichnis aller Verlagsanschriften inkl. Email und Telefonnummer und Adressen. Die Publikation kostet in Deutschland 24.2 EUR und in Österreich 24.9 EUR Für Informationen zum Angebot von Buch FindR nehmen Sie gerne mit uns Kontakt auf!