Methodik zur Entwicklung und Initiierung von Digitalisierungsstrategien im Mittelstand von Schneider,  David

Methodik zur Entwicklung und Initiierung von Digitalisierungsstrategien im Mittelstand

The fourth industrial revolution essentially describes a networking of people, objects and machines across value chains, leading to the formation of value creation networks. In view of the current techno-economic and social changes, the industry expects major challenges such as the shortening of product development cycles and increasing individualisation with rising quantities. Despite the solution potential of digitalisation, a strong reluctance to realise digitalisation strategies can be observed. This is due to various strategic and operational hurdles such as insufficient assessability of the effects of a digitisation measure.

This dissertation and its underlying research work is dedicated to the development of a practicable and scientifically sound methodology for promoting digitisation in SMEs. The objective is to support SMEs in overcoming the hurdles of the implementation of I4.0 technologies. Product development is a key focus of the dissertation, as it receives little attention in the field of digitalisation. In order to achieve the highlighted objective, a thematic introduction is followed by basic knowledge about Industry 4.0. This is followed by an analysis and description of the current state of research in the field. After a conceptual presentation of the solution approach of this dissertation, its development and elaboration is described in detail. This is followed by a test of the function and added value of the elaborated methodology for the development and initiation of digitisation strategies. The entire work is then summarised in retrospect and considered with a view to related research activities. The dissertation ends with a conclusion.

> findR *
Produktinformationen

Methodik zur Entwicklung und Initiierung von Digitalisierungsstrategien im Mittelstand online kaufen

Die Publikation Methodik zur Entwicklung und Initiierung von Digitalisierungsstrategien im Mittelstand von ist bei Dr. Hut erschienen. Die Publikation ist mit folgenden Schlagwörtern verschlagwortet: Digitalisierung, Integrierte Produktentwicklung, Strategieentwicklung. Weitere Bücher, Themenseiten, Autoren und Verlage finden Sie hier: https://buch-findr.de/sitemap_index.xml . Auf Buch FindR finden Sie eine umfassendsten Bücher und Publikationlisten im Internet. Sie können die Bücher und Publikationen direkt bestellen. Ferner bieten wir ein umfassendes Verzeichnis aller Verlagsanschriften inkl. Email und Telefonnummer und Adressen. Die Publikation kostet in Deutschland 96 EUR und in Österreich 98.7 EUR Für Informationen zum Angebot von Buch FindR nehmen Sie gerne mit uns Kontakt auf!