Popular Culture in the United States von Freese,  Peter, Porsche,  Michael

Popular Culture in the United States

Proceedings of the German-American Conference in Paderborn, 14-17 September 1993

Twenty-five essays by distinguished American Studies and Popular Culture specialists from Germany and the United States provide an overview of the broad range of current Popular Culture Studies. Several articels give an informative ‘tour d’horizon’ of the distinction between ‘high’ and ‘low’ culture, while others focus on the growing influence of American popular culture in Germany. Among the topics discussed in detail are Hollywood Films, Detective Novels, New Black Cinema, Documentary Journalism, American Humor, Science Fiction, Westerns, Popular Icons (Elvis, JFK, John Wayne), the Vietnam War, the Automobile, the Print Media, Advertisement, Sports, and Popular Music.

> findR *
Produktinformationen

Popular Culture in the United States online kaufen

Die Publikation Popular Culture in the United States - Proceedings of the German-American Conference in Paderborn, 14-17 September 1993 von , ist bei Die Blaue Eule erschienen. Die Publikation ist mit folgenden Schlagwörtern verschlagwortet: American Humor, Documentary Journalism, Hollywood-Film, New Black Cinema, Popular Culture, Popular Music, science fiction, Western. Weitere Bücher, Themenseiten, Autoren und Verlage finden Sie hier: https://buch-findr.de/sitemap_index.xml . Auf Buch FindR finden Sie eine umfassendsten Bücher und Publikationlisten im Internet. Sie können die Bücher und Publikationen direkt bestellen. Ferner bieten wir ein umfassendes Verzeichnis aller Verlagsanschriften inkl. Email und Telefonnummer und Adressen. Die Publikation kostet in Deutschland 51 EUR und in Österreich 52.5 EUR Für Informationen zum Angebot von Buch FindR nehmen Sie gerne mit uns Kontakt auf!