The Aesthetics and Multimodality of Style von Arielli,  Emanuele, Siefkes,  Martin

The Aesthetics and Multimodality of Style

Experimental Research on the Edge of Theory

Style research has a long and venerable tradition, but its results are highly fragmented. Style exists in language and literature, art and architecture – but every discipline has its own theories. New approaches in empirical aesthetics and multimodality call for broader perspectives. This book offers an overview of experimental research on style, and proposes a common theoretical basis. How do we perceive styles? How do styles change – and why? What is multimodal style? Are style and personality really connected? How is style related to aesthetic experiences? Which cognitive mechanisms are relevant for the creation and perception of styles? Are there neural correlates for style use? The book discusses these and further questions, providing researchers with a valuable source of new ideas.

> findR *
Produktinformationen

The Aesthetics and Multimodality of Style online kaufen

Die Publikation The Aesthetics and Multimodality of Style - Experimental Research on the Edge of Theory von , ist bei Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften erschienen. Die Publikation ist mit folgenden Schlagwörtern verschlagwortet: Aesthetics, Cognitive Science, design theory, experimental psychology, Perception. Weitere Bücher, Themenseiten, Autoren und Verlage finden Sie hier: https://buch-findr.de/sitemap_index.xml . Auf Buch FindR finden Sie eine umfassendsten Bücher und Publikationlisten im Internet. Sie können die Bücher und Publikationen direkt bestellen. Ferner bieten wir ein umfassendes Verzeichnis aller Verlagsanschriften inkl. Email und Telefonnummer und Adressen. Die Publikation kostet in Deutschland 58.75 EUR und in Österreich 60.4 EUR Für Informationen zum Angebot von Buch FindR nehmen Sie gerne mit uns Kontakt auf!