The role of knowledge in the creation and evaluation of radical product ideas von Greul,  Anne

The role of knowledge in the creation and evaluation of radical product ideas

Empirical studies in the 3D printing and automotive industry

Innovation that holds the potential for technological and economic breakthrough triggers entry, growth, and survival of firms. Despite the fact that research and practice emphasize the crucial role of such radical innovation, a majority of companies tends to commercialize rather path-dependent, incremental innovations. In this dissertation, I show how different sources of knowledge as well as cognitive biases shape the creation and evaluation of radical product ideas.

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Die Publikation The role of knowledge in the creation and evaluation of radical product ideas - Empirical studies in the 3D printing and automotive industry von ist bei epubli erschienen. Die Publikation ist mit folgenden Schlagwörtern verschlagwortet: Cognitive Biases, Creativity, Human decision making, Open Innovation, Radical innovation. Weitere Bücher, Themenseiten, Autoren und Verlage finden Sie hier: https://buch-findr.de/sitemap_index.xml . Auf Buch FindR finden Sie eine umfassendsten Bücher und Publikationlisten im Internet. Sie können die Bücher und Publikationen direkt bestellen. Ferner bieten wir ein umfassendes Verzeichnis aller Verlagsanschriften inkl. Email und Telefonnummer und Adressen. Die Publikation kostet in Deutschland 89.99 EUR und in Österreich 89.99 EUR Für Informationen zum Angebot von Buch FindR nehmen Sie gerne mit uns Kontakt auf!