Entwicklung eines integrierten Kraftstoffverbrauchs- und Fahrtenkettenmodells des Straßengüterverkehrs am Beispiel schwerer Nutzfahrzeuge

Entwicklung eines integrierten Kraftstoffverbrauchs- und Fahrtenkettenmodells des Straßengüterverkehrs am Beispiel schwerer Nutzfahrzeuge von Kaiser,  Alexander, Zadek,  Hartmut
Due to Germany’s ambitious climate protection goals, the increasing greenhouse gas (GHG) emissions from the transport sector – especially from heavy duty vehicles which are currently and in the foreseeable future almost exclusively powered by diesel engines – are increasingly at the centre of political and scientific discussion. Consequently, not only technical measures (i. e. higher energy efficiency and alternative drive technologies) but also changes in driving behaviour that can be implemented immediately, such as driving at reduced maximum velocity on motorways, should be taken into account and investigated by both policy makers and the actors directly involved in road freight transport (i. e. transport and logistics service providers). In order to analyse the real effects in a holistic and anticipatory manner on both the vehicle‘s physical-technical level and the transport service provider‘s logistic-economic level, this thesis links a physically-based fuel consumption model with a trip chain model. Firstly, the average values of both fuel consumption (in l/100 km) and velocity (in km/h) resulting from a reduction measure are determined by simulation experiments with a fuel consumption model based on MATLAB/Simulink. Secondly, these two variables are described as payload-dependent functions for each vehicle. A reduced maximum velocity is represented by correspondingly adapted driving cycles, which originate from HBEFA and are modified in this work with the help of an analytical procedure (programme). Each vehicle represents all vehicles in one of a total of 15 vehicle classes, which together account for around 91 % of diesel consumption and GHG emissions, respectively, of all heavy duty vehicles in Germany in 2010. Accordingly, the simulation results of one vehicle can be projected for all vehicles in each class with the given stock. Afterwards, the effects of a decreased average velocity to the temporal sequence of different trips, which have to be carried out by one vehicle within a year, are analysed with the trip chain model (discrete-event simulation model based on Excel-VBA). Due to constant frame conditions for both the vehicle (i. a. driving ban periods) and the driver (i. a. driving and rest periods), which are always fulfilled in the model, the results are not only increasing trip times, which behave inversely proportional to the velocity, but also some trips which have to be shifted to the next day or even the next week. The corresponding delay time is calculated and recorded with respect to the baseline situation (i. e. without reduced velocity). By recording and evaluating the increasing total personnel expenditure (i. e. working time on each vehicle), the corresponding costs can be offset against the total amount of saved fuel costs. Thereby, the economic efficiency of a reduction measure is finally determined on the basis of the anually increased or decreased total costs. The corresponding amount of potentially reduced GHG emissions from all heavy duty vehicles is specified, too.
Aktualisiert: 2023-03-22
> findR *
MEHR ANZEIGEN

Bücher zum Thema reduzierte Höchstgeschwindigkeit

Sie suchen ein Buch über reduzierte Höchstgeschwindigkeit? Bei Buch findr finden Sie eine große Auswahl Bücher zum Thema reduzierte Höchstgeschwindigkeit. Entdecken Sie neue Bücher oder Klassiker für Sie selbst oder zum Verschenken. Buch findr hat zahlreiche Bücher zum Thema reduzierte Höchstgeschwindigkeit im Sortiment. Nehmen Sie sich Zeit zum Stöbern und finden Sie das passende Buch für Ihr Lesevergnügen. Stöbern Sie durch unser Angebot und finden Sie aus unserer großen Auswahl das Buch, das Ihnen zusagt. Bei Buch findr finden Sie Romane, Ratgeber, wissenschaftliche und populärwissenschaftliche Bücher uvm. Bestellen Sie Ihr Buch zum Thema reduzierte Höchstgeschwindigkeit einfach online und lassen Sie es sich bequem nach Hause schicken. Wir wünschen Ihnen schöne und entspannte Lesemomente mit Ihrem Buch.

reduzierte Höchstgeschwindigkeit - Große Auswahl Bücher bei Buch findr

Bei uns finden Sie Bücher beliebter Autoren, Neuerscheinungen, Bestseller genauso wie alte Schätze. Bücher zum Thema reduzierte Höchstgeschwindigkeit, die Ihre Fantasie anregen und Bücher, die Sie weiterbilden und Ihnen wissenschaftliche Fakten vermitteln. Ganz nach Ihrem Geschmack ist das passende Buch für Sie dabei. Finden Sie eine große Auswahl Bücher verschiedenster Genres, Verlage, Autoren bei Buchfindr:

Sie haben viele Möglichkeiten bei Buch findr die passenden Bücher für Ihr Lesevergnügen zu entdecken. Nutzen Sie unsere Suchfunktionen, um zu stöbern und für Sie interessante Bücher in den unterschiedlichen Genres und Kategorien zu finden. Unter reduzierte Höchstgeschwindigkeit und weitere Themen und Kategorien finden Sie schnell und einfach eine Auflistung thematisch passender Bücher. Probieren Sie es aus, legen Sie jetzt los! Ihrem Lesevergnügen steht nichts im Wege. Nutzen Sie die Vorteile Ihre Bücher online zu kaufen und bekommen Sie die bestellten Bücher schnell und bequem zugestellt. Nehmen Sie sich die Zeit, online die Bücher Ihrer Wahl anzulesen, Buchempfehlungen und Rezensionen zu studieren, Informationen zu Autoren zu lesen. Viel Spaß beim Lesen wünscht Ihnen das Team von Buchfindr.