Challenges and Strategies for the Service Industry

Challenges and Strategies for the Service Industry von Czarnecki,  Thomas
Service providers, such as hotels, airlines, or car rental companies, face great challenges when marketing their services. With regard to service characteristics such as intangibility or perishability, customers face higher risk when purchasing services than they do with tangible products. The lack of physical evidence makes it difficult for customers to evaluate services before purchase, and thus assess the quality and the value of a service. Furthermore, since services cannot be stored, service providers use multiple pricing and distribution strategies to sell a given inventory before it perishes. The consequence is that the customer often finds different rates for the same service across different distribution channels. Hence, the customer might be uncertain about the service provider's offered price compared to the market. Consequently, information asymmetry occurs because the service providers possess information on service quality and price level that the customer does not have. To overcome this information asymmetry, service providers can send signals such as brand names and best-rate-guarantee. One of the central questions that service providers face when sending signals is whether their signals successfully reduce customers' perceived uncertainty. And, how can service providers measure the effectiveness of risk-reducing signals? To answer the question of how service providers can measure the effectiveness of a brand signal, the study proposes two monetary approaches to determine brand-specific earnings based on the assessment of price premiums in the service industry by comparing distribution channel prices. The first approach is based on the hedonic price function. The second approach is a non-parametric matching estimation. Presenting an innovative solution for generating data to assess price premiums, the empirical study applies the proposed approaches to major hotel brands comparing branded with non-branded services. To answer the question of whether best-rate guarantees for services can elicit positive customer response to service providers, e.g. increase the booking intention or reduce the price image, three experiments were conducted. The experiments take into account moderating characteristics such as type of distribution channel, service provider's reputation and market price dispersion. For example, the book answers the question of whether a best-rate guarantee is more effective in the direct or indirect online distribution channel. The empirical findings should help service providers to manage risk-reducing signals in the context of online distribution.
Aktualisiert: 2019-12-20
> findR *
MEHR ANZEIGEN

Bücher von Czarnecki, Thomas

Sie suchen ein Buch oder Publikation vonCzarnecki, Thomas ? Bei Buch findr finden Sie alle Bücher Czarnecki, Thomas. Entdecken Sie neue Bücher oder Klassiker für Sie selbst oder zum Verschenken. Buch findr hat zahlreiche Bücher von Czarnecki, Thomas im Sortiment. Nehmen Sie sich Zeit zum Stöbern und finden Sie das passende Buch oder die Publiketion für Ihr Lesevergnügen oder Ihr Interessensgebiet. Stöbern Sie durch unser Angebot und finden Sie aus unserer großen Auswahl das Buch, das Ihnen zusagt. Bei Buch findr finden Sie Romane, Ratgeber, wissenschaftliche und populärwissenschaftliche Bücher uvm. Bestellen Sie Ihr Buch zu Ihrem Thema einfach online und lassen Sie es sich bequem nach Hause schicken. Wir wünschen Ihnen schöne und entspannte Lesemomente mit Ihrem Buch von Czarnecki, Thomas .

Czarnecki, Thomas - Große Auswahl an Publikationen bei Buch findr

Bei uns finden Sie Bücher aller beliebter Autoren, Neuerscheinungen, Bestseller genauso wie alte Schätze. Bücher von Czarnecki, Thomas die Ihre Fantasie anregen und Bücher, die Sie weiterbilden und Ihnen wissenschaftliche Fakten vermitteln. Ganz nach Ihrem Geschmack ist das passende Buch für Sie dabei. Finden Sie eine große Auswahl Bücher verschiedenster Genres, Verlage, Schlagworte Genre bei Buchfindr:

Unser Repertoire umfasst Bücher von

Sie haben viele Möglichkeiten bei Buch findr die passenden Bücher für Ihr Lesevergnügen zu entdecken. Nutzen Sie unsere Suchfunktionen, um zu stöbern und für Sie interessante Bücher in den unterschiedlichen Genres und Kategorien zu finden. Neben Büchern von Czarnecki, Thomas und Büchern aus verschiedenen Kategorien finden Sie schnell und einfach auch eine Auflistung thematisch passender Publikationen. Probieren Sie es aus, legen Sie jetzt los! Ihrem Lesevergnügen steht nichts im Wege. Nutzen Sie die Vorteile Ihre Bücher online zu kaufen und bekommen Sie die bestellten Bücher schnell und bequem zugestellt. Nehmen Sie sich die Zeit, online die Bücher Ihrer Wahl anzulesen, Buchempfehlungen und Rezensionen zu studieren, Informationen zu Autoren zu lesen. Viel Spaß beim Lesen wünscht Ihnen das Team von Buchfindr.