Entrepreneurship von Madani,  Roya, Müller,  Magnus, Rehder,  Stephan A., Schultz,  Christian, Wagner,  Dieter

Entrepreneurship

As a subdiscipline in business studies, entrepreneurship or the „theory of enterprise“ is concerned with the founding of new companies in response to business opportunities that have been identified. From an institutional and personal point of view, entrepreneurship is characterized by the fact that market opportunities are recognized and exploited in profitable ways. This includes a coordinated use of resources, as well as a calculated acceptance of risks in the founding of new companies. Entrepreneurship is thus concerned with three central processes: identifying market opportunities, developing business ideas/models, and implementing them (commercially and organizationally). The individual volumes in the „Executive Education“ series are designed in the form of tutorial notes and are intended to be used for independent learning of the modular subject-matter and for rapid revision of the relevant lectures.

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Die Publikation Entrepreneurship von , , , , ist bei Kohlhammer erschienen. Die Publikation ist mit folgenden Schlagwörtern verschlagwortet: Geschäftsmodell, Gruendung, Start-up, Unternehmensgründung, Unternehmereigenschaft. Weitere Bücher, Themenseiten, Autoren und Verlage finden Sie hier: https://buch-findr.de/sitemap_index.xml . Auf Buch FindR finden Sie eine umfassendsten Bücher und Publikationlisten im Internet. Sie können die Bücher und Publikationen direkt bestellen. Ferner bieten wir ein umfassendes Verzeichnis aller Verlagsanschriften inkl. Email und Telefonnummer und Adressen. Die Publikation kostet in Deutschland 16 EUR und in Österreich 16.4 EUR Für Informationen zum Angebot von Buch FindR nehmen Sie gerne mit uns Kontakt auf!